A tanári kollaboratív tanulásnak sok formája létezhet
Például online, vagy személyes részvételen alapuló tanulóközösségek létrehozása, egymás osztálytermi munkájának megfigyelése, iskolák közötti kölcsönös tanulás, avagy külső szakértelem bevonásával kialakított tanulóközösségek. A tanári kollaboratív tanulás során a résztvevők egy vagy több partnerrel közösen, tudatos tanulási céllal létrejövő interakció során vesznek részt a folyamatban, hogy szakmai tudásukat fejlesszék. A kollaboratív tanulás során a tudás ezeknek az interakcióknak az eredményeként jön létre, tehát az együtt-tanulás következményeként. A folyamat során megkülönböztethető az egyéni és a kollektív tanulási folyamat. A közös tanulás eredményeként létrejövő tudás nem mindig felel meg egy az egyben a kollaboratív csoport eredeti tanulási céljainak. A hagyományos tanuláshoz képest a kollaboráció során egy közös célért folyik a tanulás, és a feladatokat is közösen készítik el a résztvevők, így nincs versenyzés! A kollaboráció eszközeit keresse a legamaster.shop webáruház kínálatában!